ATTENTION: The Boards will be closed permanently on May 28th, 2014. Posting will be disabled on April 28th, 2014. More Info

HTML Playroom

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 1:57 pm

Quote: Angel_of_Shadows @ Jul. 18 2010, 1:53 pm

Here is one way to do it

Oh...poo. The style tag is the one I didn't try! LOL

Prefer the font tag, but I guess the style tag works too.


Remember, you gotta do this in STYLE ...

bwahahahah!!!

Sorry, had to do that ...

:snicker: :snicker:

BTW, nice Raptor Wings :)

Angel_of_Shadows

GROUP: Members

POSTS: 118

Report this Jul. 18 2010, 1:58 pm

Quote: BrotherofShran01 @ Jul. 18 2010, 1:55 pm

This board doesn't seem to handle subscript and superscript well. Here is some more code: h1>Look! Styles and colors

This text is in Verdana and red

This text is in Times and green

This text is 30 pixels high

Quoting you so I can see these tags.

Lemme try!

Angel_of_Shadows

GROUP: Members

POSTS: 118

Report this Jul. 18 2010, 2:00 pm

Quote: BrotherofShran01 @ Jul. 18 2010, 1:57 pm

Remember, you gotta do this in STYLE ... bwahahahah!!! Sorry, had to do that ... :snicker: :snicker: BTW, nice Raptor Wings :)
Bad pun! LOL!

And thank you. I've had this pic on my computer forever...the old ST.com avatars look sooooooo bad blown up.

Sucking a bit with this style tag stuff. Not one I use very often, as you can see. lol

Will it work this time?

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 2:13 pm

Quote: Angel_of_Shadows @ Jul. 18 2010, 11:42 am

What if I put the colors in hex?


Have not tried that yet.

It look like it is working. :)

I have to give up a valued SECRET resource, but I use this site a lot when I first learn HTML. IT is a good site with examples and a place to test your code.

This is the site

A paragraph.



w3schools Color Picker

Angel_of_Shadows

GROUP: Members

POSTS: 118

Report this Jul. 18 2010, 2:15 pm

I actually have a Hex Color Codes page bookmarked because I do some CSS coding for Zetaboards themes. LOL I just didn't use the right tag before...I was using "font" instead of "style".

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 4:58 pm

I think that the old boards used something similar when they had the image button. This is what I had pieced together. I remember how to pseudo code it, but I had to remember how to get it into an img tag. I had to search the internet to find an example to help me to remember how to use javascript to "write" a HTML image tag or any HTLM tag.

Here is something for the web designers to think about ...















BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 5:01 pm

Quote: BrotherofShran01 @ Jul. 18 2010, 4:58 pm

I think that the old boards used something similar when they had the image button. This is what I had pieced together. I remember how to pseudo code it, but I had to remember how to get it into an img tag. I had to search the internet to find an example to help me to remember how to use javascript to "write" a HTML image tag or any HTLM tag. Here is something for the web designers to think about ... function disp_prompt() { var fname=prompt("Please enter web address for pic:","Link for your pic") document.write(""); }

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 5:05 pm

This is not perfect, but I do not know how to add this as part of someone's post. I let the people who are getting PAID to figure that out.

Angel_of_Shadows

GROUP: Members

POSTS: 118

Report this Jul. 18 2010, 5:47 pm

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 5:55 pm

Quote: Angel_of_Shadows @ Jul. 18 2010, 5:47 pm



The Enterprise members may appreciate this image. MAy I post it in the Enterprise boards?

Angel_of_Shadows

GROUP: Members

POSTS: 118

Report this Jul. 18 2010, 5:58 pm

Sure! Go ahead! I was making sure the img src code was working. lol

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 6:02 pm

Hey, AOS. Try using the button on my second post. When you press it enter a web address for one of your pics on photobucket or other image hosting website.

Angel_of_Shadows

GROUP: Members

POSTS: 118

Report this Jul. 18 2010, 6:05 pm

I saw that. That was very cool. :D

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 6:10 pm

Thanks :D

BrotherofShran01

GROUP: Members

POSTS: 23344

Report this Jul. 18 2010, 6:15 pm

Quote: /view_profile/ @

>

>

>


Recently logged in

Users browsing this forum: FleetAdmiral_BamBam

Forum Permissions

You cannot post new topics in this forum

You cannot reply to topics in this forum

You cannot delete posts in this forum